Jump to content

The future of flightsimming in Sweden


Dragoljub Blagojevic (1354139)

Recommended Posts

Dragoljub Blagojevic (1354139)

To sum it up, a few fellas - myself included, are going to start up a clubb/organisation for flightsim enthusiasts in sweden. This willl finance our efforts to create freeware addons and continue the legacy of SWD base pack.

Full story is in swedish down bellow:

 

Quote

**ANNOUNCEMENT posted on our facebook group: https://www.facebook.com/groups/1546711845619620/ **

Hejsan hörni! 
Låt mig börja med att tacka RBDesign Richard Brinkeback för att han hostar SWD version 2 på sin hemsida så länge!
För att ladda ned nuvarande version klicka bara på bilden på sidan jag nedan länkar till.
Så, lite nyheter då.

1) Vi kommer starta en förening för svenska flygentusiaster för att underlätta samt finansera den fortsatta tillverkning av addons för sverige och andra länder likväl. Tanken är att föreningen kommer sponsra de verktyg vi använder - så som photoshop och instant scenery med mera samt resor som görs till och från flygplatser då vi ska ta referensbilder.
Som medlem kommer du ha flera förmåner, så som rabatter på addons (vi tänker jaga sponsorer som vilken annan förening som helst ;)) samt exklusivt tillgång till alpha/beta stadium på våra addons. Sist men inte minst kommer du ha en möjlighet att gå med i ett program där vi 
- förser dig med verktyg och material du behöver ha för att skapa addons. Inget förkunskap krävs.
- erbjuder att gå betalda kurser i Blender och photoshop bl.a. på Udemy.
- möjlighet att utvecklas som 3D-Artist och ha kontroll över dina egna skapelser.
För er som inte vill bli medlemmar och pengamässigt stötta föreningen så oroa er ej, SWD och samtliga addons kommer fortsätta vara freeware!
Kostnaden av medlemskapet kommer jag återkomma till.

2) Föreningen och därmed SWD kommer få en egen hemsida!

3) Projektet SWD-X kommer påbörjas efter att Umeå är klart. SWD-X är i princip SWD fast till X-plane!

4) Jag kommer få tillgång till filerna från Lennart Arvidsson inom ett par dagar.

5) Umeå förväntas släppas nån gång nu under hösten! Vi arbetar sågott vi kan med att göra den färdig snarast möjligt. Men med tanke på att detta är bara vår hobby och ingenting vi kan försörja oss på så hoppas jag på förståelse.
I omorganiseringen kommer vi som ansvarar för stället behöva ha hjälp, t.ex. lär vi behöva ha ett förenings styrelse och vi är i stor behov av developers som kan fortsätta utveckla SWD, speciellt till FSX och P3D. Om du känner dig villig att hjälpa till eller känner någon som skulle passa, vänligen kontakta någon av personerna nedan.

Patric R Ek - Ansvarar för att starta upp och förvalta föreningen.
Daniel Martinsson - Ansvarar för hemsidan och dess innehåll.
Axel Arvidzon - Ansvarar för innehållet i denna facebook grupp samt för att skaffa sponsorer.
Drago Blagojevic - Ansvarar för addon-tillverkning och SWD Base pack.

Med vänliga hälsningar,

Admins

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jimmy Stigsjoo (1397725)

EDIT: will write in english shortly, just saw where this was posted.

 

Det låter fantastiskt, jag är väldigt intresserad av att vara aktiv i en förening som denna. men jag blir lite fundersam.

Tänkte skriva ett PM, men väljer att skriva öppet här så att information blir öppen.

 Det låter som att ni har tänkt att ta betalt för dom de addons som skapas, och då en förening inte ska tjäna pengar, så undrar jag i så fall vad det är för något som kommer finansineras med dom intjänade pengarna på medlemskap och från försäljning av scenerys..  Det är redan nämnt verktyg såsom Photoshop, men det är en liten kostnad.

Detta låter mer som en företagside än en förening, då inkomster kommer vara kontinuerliga medans utgifterna är enstaka/engångskostnader.

Det är säkert så att jag missuppfattar något eller så, och jag har naturligtvis inte all info, men intresserad och inväntar svar med spänning :)

Edited by Jimmy Stigsjoo
Link to comment
Share on other sites

Dragoljub Blagojevic (1354139)
2 hours ago, Jimmy Stigsjoo said:

EDIT: will write in english shortly, just saw where this was posted.

 

Det låter fantastiskt, jag är väldigt intresserad av att vara aktiv i en förening som denna. men jag blir lite fundersam.

Tänkte skriva ett PM, men väljer att skriva öppet här så att information blir öppen.

 Det låter som att ni har tänkt att ta betalt för dom de addons som skapas, och då en förening inte ska tjäna pengar, så undrar jag i så fall vad det är för något som kommer finansineras med dom intjänade pengarna på medlemskap och från försäljning av scenerys..  Det är redan nämnt verktyg såsom Photoshop, men det är en liten kostnad.

Detta låter mer som en företagside än en förening, då inkomster kommer vara kontinuerliga medans utgifterna är enstaka/engångskostnader.

Det är säkert så att jag missuppfattar något eller så, och jag har naturligtvis inte all info, men intresserad och inväntar svar med spänning :)

Tjena! Föreningen kommer fungera som en vilken annan förening som helst! Ju mer resurser vi får in desto mer kan vi satsa på att utbilda nya developers och därmed skapa fler sceneries. Med de pengar vi får in kan vi också updatera våra sceneries till det bättre. Kan säga att t.ex bara en satelitbild kan kosta runt 10-15k kr per flygplats i sverige. Och nej, dessa sceneries kommer INTE vara payware dvs. de kommer vara gratis för alla att ladda ned. Det enda som kommer kosta är medlemsavgiften. Sen om någon känner sig extra sugen att bidra så är det bara bra så! :) 
Återigen, ingen av oss är ute efter profit, utan efter resurser som kommer hjälpa oss skapa bättre addons i snabbare takt.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

When visiting this site, only cookies that are strictly necessary for you to use the website is being used, unless you have provided further consent. Read more in our Privacy Policy