Jump to content

[11 Dec] Fly and See Santa 2021

Petter Jakobsson (853449)
 Share

Recommended Posts

We are getting closer to this years main event, FSS. There will be a FSS Live in Stockholm but as all can’t attend that special happening I hope that as many as possible can contribute to the Christmas spirit from home as well.

This is event requires both ACC and APP/TWR to pull off. Apart from the heavy demand for ACC we will need to staff our event airport Kiruna. Since that requires special procedures I would prefer S3+ at ESNQ.

This year we will have a strict enforcement of bookings, meaning that pilots whiteout a Slot will not be allowed to fly to the event airports unless there is spare capacity. This will most likely result in multiple diversions to ESSA so the staffing there is very important. If you have a S2+ MAE then please sign up.

Please sign up with name and rating.

Those of you who have signed up for FSS Live will be added to this thread for transparency.

Positions to fill:

ACC

ESOS 1

ESOS 3

ESOS F

ESOS K

ESOS N

ESMM +

TWR/APP

ESNQ TWR

ESSA DEL

ESSA GND

ESSA TWR

ESSA APP

ESGG +

ESPA as a backup

Edited by Petter Jakobsson

Hakan Schulz (937154)

Jag kan vara med till 21.30z och tar gärna någon sektor i söder, t.ex. lämplig ESMM sektor / alt ESOS-1 en stund.

• Like 2

Alexander Arildsson (953633)

Hann inte mer än att skriva igår innan reglerna ändrades igen och det nu krävs ytterligare ett test så har skjutit på resan.

Jag är tillgänglig på lördag.

Edited by Alexander Arildsson
  • Like 3

Arvid Hansson (1162891)

Har också fått ställa in mina planer i helgen så är nu tillgänglig, dock tyvärr från hemmaplan.

Edited by Arvid Hansson
  • Like 2

Thomas Ljung (1253198)

Tråkigt att höra att live-eventet är inställt! 
Men jag förstår att det ligger helt utanför din kontroll Martin S. 
För mig innebär det tyvärr att jag måste tacka nej till hela eventet, eftersom jag har bokat med familjen i Stockholm den här helgen också, så jag har ingenstans att flygleda ifrån.

• Sad 1

@Alexander Arildsson @Arvid Hansson @Hakan Schulz @Martin Tornberg @Max Kuhla @Simon Brygg @Edward Kjellen @Gabriel Gradin @Marcus Lundelin @Emanuel Hjalm

Då har jag ett förslag på bemanning. Kolla igenom och bekräfta att ni kan delta genom att "Lika" inlägget. Om ni har funderingar eller annat så skriv det här i tråden.

Ni som sitter på ESSA TWR/DND/DEL är fria att lägga upp arbetet som ni känner, jag har endast satt ett förslag på hu ni sitter.

Jag kommer lägga upp en briefing pdf i morgon samt nya ES-filer. Tänkte hålla en briefing på discord kl 15:00 i morgon. Om den önskas tidigare så hojta till.

Vi behöver fortfarande folk som kan sitta t.ex. GG och det skulle även vara bra att ha någon som kan sitta PA TWR för att hantera diversion. Om ni är intresserade så hojta.

Tiderna är lokala.

FSS 2021 V1 - Schema.pdf

Edited by Petter Jakobsson
  • Like 8

Martin Loxbo (811805)

Ser ut som tuffa pass! Jag kommer sannolikt vara tillgänglig så i så fall kan jag hoppa in där det behövs om nån behöver rast.

• Like 1

Alexander Arildsson (953633)

Hade räknat med start 18 men försöker komma online så tidigt som möjligt. Brukar ju som tur är vara relativt lugnt första timmarna.

Gabriel Gradin (1446118)

Kan inte delta på briefingen (om den inte flyttas) eftersom jag inte är hemma mellan ca 13:30 - 16:30. Även möjligt att jag kommer lite sent (senast 17:00) eftersom jag också hade räknat med 18:00. Annars ser det bra ut :)

Max Kuhla (1157125)

Det räcker väl att ARN DEL+TWR är med på Brief, om en (Gabriel) saknas så kan ju han bli uppdaterad av sina kollegor (som naturligtvis har antecknat allt flitigt) när han kommer! 

Jag kan inte innan kl 14

• Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...