Jump to content

[29th May | 16-20z] Stockholm Fly-In

Daniel Olsen (1429594)
 Share

Recommended Posts

Daniel Olsen (1429594)

There's going to be an event at ESSA on the 29th of May. If you are able, please sign up below!

Marcus Lundelin (1480664)

Jag är på, kan dock bli lite sen beroende på hur trafik läget ser ut..

Edited by Marcus Lundelin

Thomas Ljung (1253198)

Verkar som Jag kan vara med också!

Edited by Thomas Ljung
  • Like 1

Max Kuhla (1157125)

Med alla som anmält sig föreslår jag följande bemanning, då ingen annan gjort ett förslag. Möjlighet till byte under halvtid är väl bra, för att inte fastna i en för tankelös rutin. 

• Martin T. OS-1
  • Max K. ACC/TMC/AD+ (Där nödvändigt)
  • Petter J. ACC(MM5/7 alternativt OS2/3 beroende på trafiksituation)
  • Simon B. ARR-E
  • Håkan S. TMC/AD+
  • Marcus L. TWR
  • Thomas L. GND

Edited by Max Kuhla
  • Thanks 4

Hakan Schulz (937154)

@Joshua Riyawong thanks for having arranged this really nice Stockholm Arlanda event. :)

The traffic levels were above all expectations and kept us all very busy the whole evening.

Tack alla flygledare. Härligt att se en sådan uppslutning. Gött kämpat med så mycket trafik!

• Like 5

Thomas Ljung (1253198)
12 hours ago, Max Kuhla said:

Ser ju ganska bra ut, med tanke på trafikintensiteten.
Det blev däremot ganska långa köer på marken med flygplan som taxade ut, ända till vi (Max) införde slottider. Kan inte minnas att jag sett så många flygplan samtidigt på Arlanda tidigare!

• Like 2

Max Kuhla (1157125)

Ja, det var ju tur att jag lyckades byta bort ACC innan, mycket svårt när man är själv på DEL och 20 plan som väntar på klarering, det blev någon improviserad lösning av mig parallellt på DEL med att bara skriva en TSAT i scratchpaden. På Frankfurt använder dom detta plugin CDM for Euroscope (puigcloud.me) . Det krävs inte så väldigt mycket setup av Plugin-ansvarig, sen i praktiskt bruk räcker det med en på DEL som också hanterat slottar, kanske något att titta på för att förhindra sådana (25 plan vid väntplats RWY 08) situationer i framtiden?@Petter Jakobsson@Martin Loxbo  

en idé är att använda startup list för detta, så slipper man "ploppa i/ur" alla tider i vanliga DEP list för lugnare kvällar där dom inte är nödvändiga

• Like 2

Martin Loxbo (811805)

Jag vet att Petter har tittat på CDM-pluginet men landat i att det inte verkar moget för oss (än?).

Även utan plugin finns bättre stöd än att skriva tider i scratchpad. Man kan uppdatera EOBT och/eller CTOT i DEP list exempelvis.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...