Jump to content

Vatsim new frequens project


Åke Fryklund (827318)

Recommended Posts

Åke Fryklund (827318)

Hi all!

I start on Vatsim 2001 like pilot. I  have see the history all year. Sweden ATC had all year from the beginning had some hight standard. But Now What are Vatsim and ATC users doing now?  Today i am using FS9, swift and like program. Yes i am old users....i know! But right now Vatsim close the door for us using FS9, FSX.....Its very bad!!! Yes i am understand Vatsim will follow the real world. But we cant connect with ATC with this new frequens 8.33. So the question is, are Vatsim open onley for FS 2020 and P3D?? If it so, wright down on your website this message!! How think Vatsim staff and ATC users? What i am gona do now? Buy a new PC and FS2020? No, i dont think so. I cant read somewere what we can do. I hope Swift come out with a kind of update for this.

// Åke Fryklund

ESNX Sweden

Link to comment
Share on other sites

Åke Fryklund (827318)

Ja har full respekt för dina kunskaper, men det funkar inte som du beskriver. Har testat att skriva enl beskrivning i chattrutan  ( .COM1 123.456). Du får nog beskriva mera. Ja köper om jag gjort fel eller inte förstår. 

Åke

Link to comment
Share on other sites

Max Kuhla (1157125)
5 minutes ago, Åke Fryklund (827318) said:

Ja har full respekt för dina kunskaper, men det funkar inte som du beskriver. Har testat att skriva enl beskrivning i chattrutan  ( .COM1 123.456). Du får nog beskriva mera. Ja köper om jag gjort fel eller inte förstår. 

Åke

Det finns inte mycket mer att beskriva, det är så det funkar, jag är osäker på om pilotklienterna accepterar inkorrekta kanaler som tex. 123.456.

Menar du att det inte fungerar om du skriver in tex. 118.405?
Du kan inte räkna med att det visas i frekvensfältet i din simulator, men i pilotklienten borde den manuellt invalda frekvensen visas.

Edited by Max Kuhla (1157125)
Link to comment
Share on other sites

Åke Fryklund (827318)

Exakt! Det är därför jag skriver och tycker att man inte tänkt igenom detta innan alla kan använda detta system. Men åter igen så är ju känslan onekligen så att man vill få bort gamla grejer och bara ha FS2020 och då gör man så¨här. Jag tror ju att ex Swift kommer med en uppdatering utan att ha belägg för det, men har svårt att tro att dom som skapat programet bara ska stå och se på att det inte fungerar längre. Vad händer om en ATC vill få kontakt med mej och jag inte kan svara? Jo jag blir avstängd enl regler. Jag kommer nog att skriva i remarks att jag inte kan nyttja detta system.

Åke

Link to comment
Share on other sites

Max Kuhla (1157125)
19 minutes ago, Åke Fryklund (827318) said:

Exakt! Det är därför jag skriver och tycker att man inte tänkt igenom detta innan alla kan använda detta system. Men åter igen så är ju känslan onekligen så att man vill få bort gamla grejer och bara ha FS2020 och då gör man så¨här. Jag tror ju att ex Swift kommer med en uppdatering utan att ha belägg för det, men har svårt att tro att dom som skapat programet bara ska stå och se på att det inte fungerar längre. Vad händer om en ATC vill få kontakt med mej och jag inte kan svara? Jo jag blir avstängd enl regler. Jag kommer nog att skriva i remarks att jag inte kan nyttja detta system.

Åke

Alla kan använda de nya kanalerna. Detta stödjs även av Swift, kan det vara så att du har en gammal version av Swift? 

Om du inte kan använda 8.33-Kanalerna kan du inte flyga online, oavsett vad du skriver i dina remarks. 

Om någon flygledare försöker nå dig är ju det bästa att komma i kontakt med flygledaren via PM (det är även nämnt i den ovan länkade forumtråden), endast en kommentar i remarks på ATS-färdplanen gör lite skillnad om man svarar på contactmes eller inte. 

Edited by Max Kuhla (1157125)
Link to comment
Share on other sites

Åke Fryklund (827318)

Tackar för din hjälp. Uppskattas.Men ja förstår inte vad ja ska göra på länken? Förväntade mej att ladda ner men ja hittar inget att ladda ner. Har sen förut laddat ner en version som slutar på 113 och ser ut som de finns i din länk 114....men hur ladda ja ner den då?

Link to comment
Share on other sites

Max Kuhla (1157125)
15 minutes ago, Åke Fryklund (827318) said:

Tackar för din hjälp. Uppskattas.Men ja förstår inte vad ja ska göra på länken? Förväntade mej att ladda ner men ja hittar inget att ladda ner. Har sen förut laddat ner en version som slutar på 113 och ser ut som de finns i din länk 114....men hur ladda ja ner den då?

Det kan vara så att du behöver ett GitHub-konto för att ladda ner filer därifrån. Jag är osäker.

Edited by Max Kuhla (1157125)
Link to comment
Share on other sites

Åke Fryklund (827318)

Jo ja förstår vad du skriver, men du kan ju gå in själv så ser du ingenstans man kan ladda ner. De står olika versioner men går inte ladda ner. Nja man får ge upp detta

 

Link to comment
Share on other sites

Max Kuhla (1157125)
3 minutes ago, Åke Fryklund (827318) said:

Jo ja förstår vad du skriver, men du kan ju gå in själv så ser du ingenstans man kan ladda ner. De står olika versioner men går inte ladda ner. Nja man får ge upp detta

 

Har du ens provat att göra ett konto och logga in?

När jag är inloggad på Github kan jag ladda ner filerna längst ner på sidan. 

Link to comment
Share on other sites

Åke Fryklund (827318)

Har testat nu och det funkar nu och även ESOS. Jag bugar och tackar för din hjälp!! Flygintresset räddat!

Åke

DHK316

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

When visiting this site, only cookies that are strictly necessary for you to use the website is being used, unless you have provided further consent. Read more in our Privacy Policy