Jump to content

[12 Dec, 17-23z] Fly and See Santa 2020


Martin Tornberg (1069087)

Recommended Posts

Martin Tornberg (1069087)

We are still in October but before you know it, it’s December again. 

If you are available to control. Sign up here. (No rush of as to sign up now, still a long way to go). 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mattias Green (1281702)

Jag är tillgänglig och tar vad som helst TMC och neråt.

Känner mig ej bekväm på ACC med den trafikmängden.

Har tyvärr fått förhinder.

Edited by Mattias Green
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Martin Tornberg (1069087)

It's time to start signing up for this event so we can start planning for it properly. 

This event is of course more for C1s. That being said though, we would ideally see Stockholm staffed together with other regional airports. And we need people for Kiruna as well. 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Martin Tornberg (1069087)

A friendly reminder to all C1 controllers that haven't answered to this thread. Please sign up if you have some spare time. This is by far the biggest event in our division.

 

Thanks!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dragoljub Blagojevic (1354139)

Jag kommer ha möjlighet att vara med men vill hålla mig på Umeå. 

Jag rekommenderar att ni kanske föreslår den som en möjlig alternate då sceneriet finns både till P3D men även xplane på www.dreamsimcreations.com

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Felix Holmertz (1052926)

Vet ännu inte om jag kommer kunna vara med. Återkommer

EDIT: Kommer troligtvis inte kunna vara med

Edited by Felix Holmertz
Link to comment
Share on other sites

Hakan Schulz (937154)

Jag kan vara med under första delen av eventet till 21.30Z, så föredrar t.ex. ESOS-3 eller ESMM-5,
men kan förhoppningsvis supportera lite i allafall.


Eftersom det ser så tunt ut med andra flygledare som kan vara med och ändrade planer,
kan jag vara med under eventet så länge det behövs.

Tillgänglig, så sätt mig där det behövs och gör mest nytta.

Edited by Hakan Schulz
Link to comment
Share on other sites

Petter Jakobsson (853449)

Med 10 dagar kvar till eventet så är det fortfarande väldigt många positioner som inte är bemannade.

 

Behovet för C1+ är fortfarande stort. Förhoppningsvis får vi tillräcklig bemanning för att kunna planera med raster. För att få fullgod bemanning behövs ca. 10 på ACC.

 

Vill även påpeka att detta inte bara är ett ACC event. En av eventflygplatserna, Kiruna, måste givetvis bemannas. För att avlasta ACC så vill jag också ha både ESSA och ESGG bemannat då det historiskt varit mycket trafik på både flygplatserna. Så behovet av S2 - S3 är stort. 

 

Ta nu chansen att delta i VATSCAs största event. Tänk va besviken tomten skulle vara på dig om du missade Fly and See Santa, blir inga julklappar då inte. ;)

 

De positioner som minst behöver bemannas är:

ACC:

  • ESOS 1
  • ESOS 3
  • ESOS F
  • ESOS K
  • ESOS N
  • ESOS Y
  • ESMM 5

AD:

  • ESNQ TWR
  • ESSA GND
  • ESSA TWR
  • ESSA APP
  • ESGG TWR
  • ESGG APP
Link to comment
Share on other sites

Dragoljub Blagojevic (1354139)
1 hour ago, Petter Jakobsson said:

Med 10 dagar kvar till eventet så är det fortfarande väldigt många positioner som inte är bemannade.

 

Behovet för C1+ är fortfarande stort. Förhoppningsvis får vi tillräcklig bemanning för att kunna planera med raster. För att få fullgod bemanning behövs ca. 10 på ACC.

 

Vill även påpeka att detta inte bara är ett ACC event. En av eventflygplatserna, Kiruna, måste givetvis bemannas. För att avlasta ACC så vill jag också ha både ESSA och ESGG bemannat då det historiskt varit mycket trafik på både flygplatserna. Så behovet av S2 - S3 är stort. 

 

Ta nu chansen att delta i VATSCAs största event. Tänk va besviken tomten skulle vara på dig om du missade Fly and See Santa, blir inga julklappar då inte. ;)

 

De positioner som minst behöver bemannas är:

ACC:

  • ESOS 1
  • ESOS 3
  • ESOS F
  • ESOS K
  • ESOS N
  • ESOS Y
  • ESMM 5

AD:

  • ESNQ TWR
  • ESSA GND
  • ESSA TWR
  • ESSA APP
  • ESGG TWR
  • ESGG APP

Hej Petter, om det verkligen behövs så kan jag offra mig på ESNQ tornet men önskar ha en kort svettbox session med någon mentor däruppe då jag inte är så van vid att få såpass mycket trafik på kiruna eller för den delen då jag ej brukar sitta på kiruna. vill som sagt helst sitta på umeå för att avlasta er däruppe i norr (speciellt med tanke på att ni slipper bry er om approach fasen och att jag faktiskt kan området väldigt väl).

Hör av dig var du vill ha mig.

Edited by Dragoljub Blagojevic
Link to comment
Share on other sites

Magnus Gustafsson (880543)

Hade just en diskussion med @Joonatan Porkkala (ACCSCA6) gällande att jag har erbjudit mina tjänster enbart i EFIN luftrum. Överkommet med Joonatan att om det är större nöd om ACC i Sverige, finns jag tillgänglig att användas i Sverige istället!

Bara detta informeras mellan staffing ansvarig Sverige/Finland, är jag i tjänst hela kvällen utan paus var jag behövs!

Och samma sak på finska :) (Joonatan kan svenska, he he)

Magnus

  • Like 3
  • Thanks 1

0

Link to comment
Share on other sites

Mattias Green (1281702)

Eftersom covid-läget är som det är så har mina planer ändrats och jag är ännu en gång tillgänglig.

Jag vill absolut inte ha någon mördarsektor och jag föredrar absolut ESSA eller ESGG APP.
Samtidigt förstår jag att vi saknar folk så sätt mig där jag gör nytta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dragoljub Blagojevic (1354139)
On 02/12/2020 at 13:18, Petter Jakobsson said:

Med 10 dagar kvar till eventet så är det fortfarande väldigt många positioner som inte är bemannade.

 

Behovet för C1+ är fortfarande stort. Förhoppningsvis får vi tillräcklig bemanning för att kunna planera med raster. För att få fullgod bemanning behövs ca. 10 på ACC.

 

Vill även påpeka att detta inte bara är ett ACC event. En av eventflygplatserna, Kiruna, måste givetvis bemannas. För att avlasta ACC så vill jag också ha både ESSA och ESGG bemannat då det historiskt varit mycket trafik på både flygplatserna. Så behovet av S2 - S3 är stort. 

 

Ta nu chansen att delta i VATSCAs största event. Tänk va besviken tomten skulle vara på dig om du missade Fly and See Santa, blir inga julklappar då inte. ;)

 

De positioner som minst behöver bemannas är:

ACC:

  • ESOS 1
  • ESOS 3
  • ESOS F
  • ESOS K
  • ESOS N
  • ESOS Y
  • ESMM 5

AD:

  • ESNQ TWR
  • ESSA GND
  • ESSA TWR
  • ESSA APP
  • ESGG TWR
  • ESGG APP

Har snackat med ett par mer erfarna och känner mig beredd för att sitta på kiruna tornet :)
Ange gärna ume som alternate :D! 

Edited by Dragoljub Blagojevic
Link to comment
Share on other sites

Emil Nilsson (1189996)

Jag är tyvärr mitt i en flytt i helgen men om jag mot förmodan finner tid på lördag finns jag som reserv. S2MA!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

When visiting this site, only cookies that are strictly necessary for you to use the website is being used, unless you have provided further consent. Read more in our Privacy Policy